Aankomst Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu Aankomst Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu

Aankomst Hanoi

Door: Kelly Geeraets

Blijf op de hoogte en volg Kelly

30 Oktober 2016 | Vietnam, Hanoi

Vandaag geen wekker hoeven zetten maar natuurlijk zijn we wel weer vroeg wakker. Rustig de tas verder ingepakt en Karin is nog even naar de grote supermarkt gefietst om wat laatste spulletjes voor zichzelf te halen. Toen tegen een uurtje of 12 een taxi gepakt richting het vliegveld. Dit was het kleinste vliegveld welke ik ooit gezien heb. In 5 minuten waren we ingecheckt, door de douane en bij de gate. Dit alles was dan ook maximaal 50 meter van elkaar af ofso. Hier waren we dus ruim op tijd en moesten we nog bijna 2 uur wachten. Even een noodlesoepje gepakt en toen wat op mijn telefoon gespeeld. Toen begon onze 2 uur durende vlucht richting Hanoi. Dit vloog wederom voorbij. Toen onze bagage van de band halen en onze taxi zoeken. Er stond weer iemand met mijn naam op zijn bordje en die sprak hij ook een aantal keer uit. Ook een andere man vond het leuk om een paar keer Kelly te zeggen. De taxi rit duurde nog vrij lang, misschien zelfs wel 1 uur? Uiteindelijk aangekomen bij Sidney van friends travel Vietnam. Hij is Nederlands en woont al 10 jaar in Vietnam met zijn vrouw en onlangs een zoontje. Via de app had ik al contact met hem gehad over halong bay en een goed hostel voor 1 nacht. Ook had hij wat tips gegeven over dingen die we verder konden doen via hem en die ook op onze planning stonden. Deze dingen hebben we verder uitgewerkt en ook meteen mee geboekt. Hij heeft ons geadviseerd om te eindigen in hoi an en daar dan de laatste paar daagjes te relaxen om vrijdags terug te vliegen naar hcmc en zaterdags terug naar Nederland. Dingen die in het zuiden dus eigenlijk nog op de planning stonden hebben we laten vallen. Hier moet ik dan maar een keer voor terug komen, samen met sapa want de tocht daar trek ik nu ook niet met mijn enkel. We kregen hier een lekker biertje en toen het helemaal helder was hebben we betaald. Ook krijgen we er een gratis food tour bij. Ik blijf natuurlijk een dochter van mijn vader en probeer er altijd iets extra's uit te halen of af te dingen. Sidney heeft ons nog even de highlights van Hanoi opgeschreven en de weg gewezen richting ons hostel. Hier waren we in 5 minuten. Meteen toen we hier binnen kwamen voelde we ons al heel welkom. Ze spraken hier goed Engels en er was zelfs een jongen die gebrekkig Nederlands kan omdat hij half Engels half Nederlands is. Ook hier kregen we meteen een biertje. We hadden een 2 persoonskamer. We hebben meteen gevraagd of we voor woensdag en donderdag ook nog een kamer konden boeken. Dit was wel mogelijk maar alleen op een 6 persoonskamer. Benoemd dat dit geen probleem was. Nu betalen we €11,50 per persoon met ontbijt en dan zelfs maar €5/€6 per persoon.. dus geen geld. Onze spullen naar boven gebracht en iets te eten gaan zoeken. Buiten op straat gezeten en heerlijke soep, loempia's, rijst met inktvis en gebakken mais gehad. Toen nog even over de nightmarket gelopen. Deze was best gaaf en je had er hele vette schoenen van Nike en Adidas! Als de markt iedere avond is, zit er een kans in dat er woensdag of donderdag wat schoenen blijven plakken. Toen nog even wat water en wat te knabbelen ingeslagen voor morgen en teruggelopen naar ons hostel. Hier onze rugzak alvast wat klaar gemaakt voor morgen, onze backpack konden we hier opstallen. Morgen gaat de wekker alweer om 06.15. Dan douche, ontbijten en hop aanlopen naar het bureau waar we uiterlijk om 07.25 moeten verzamelen. Heb er echt zin in. Duimen voor goed weer, sinds we hier zijn is het eigenlijk al de hele tijd aan het regenen. Soms bijna droog en soms wat harder, balen. Nu snel slapen! Welterusten.

• 30 Oktober 2016 - 17:23

Thea:

Dat Klinkt allemaal wel weer heel leuk en spannend! Veel plezier en slaap lekker xx