Eerste nachtje op de boot in halong bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu Eerste nachtje op de boot in halong bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu

Eerste nachtje op de boot in halong bay

Door: Kelly geeraets

Blijf op de hoogte en volg Kelly

31 Oktober 2016 | Vietnam, Hạ Long

Vanmorgen ging om 06.15 al de wekker. Prima geslapen hier in het hostel. Snel douche en ontbijten. Hier konden we kiezen tussen ei of pannenkoeken. Dan doe dat laatste maar! Toen backpack opgeslagen en met de kleine rugzak naar ons vertrekpunt gelopen. Hier aangekomen zitten er al meerdere mensen te wachten en er komen er nog een paar bij. Eerst moeten we een tijdje met de bus en dan wachten op onze speedboot die niet zo van de tijdsafspraken is. Deze boot heeft ons naar een andere boot gebracht waar we eerst een stukje mee rond varen door halong bay. Hier zitten we nog met andere mensen samen op die een andere tour hebben geboekt. Daarna stappen we over naar onze boot. Deze ziet er nog gaver uit! We krijgen onze slaapplek te zien die er prima uitziet. Daarna is het tijd om te lunchen. We zitten met 14 man op de boot waarvan 8 Nederlanders, dus erg gezellig. Daarna zijn we gaan kajakken. Dit was zo mooi! Ik heb verschillende foto's en filmpjes gemaakt met mijn go pro, helaas krijg ik de WiFi nog steeds niet aan de praat dus die moeten wachten.. toen was het tijd om te zwemmen. Dit was zo mooi. Iedereen was op een gegeven moment stil en je hoorde gewoon niets, heerlijk. Toen afspoelen en even chillen op het dek. Helaas begon het toen wat te miezeren. Toen beneden gaan zitten. Om 19.00 zou het diner starten maar we zijn iets eerder begonnen omdat iedereen er al was. Het diner was prima, leek bijna een soort van tapas, er kwamen telkens verschillende soorten dingen op tafel. Daarna met de Nederlanders kaart spelletjes gaan doen en wie ben ik enz. Dit was erg gezellig. Merel zou om 00.00 jarig zijn dus hier moesten we met z'n alle op wachten! Uiteindelijk zijn we met z'n 6e over gebleven. De crew was aardig moe en stoned. Volgens mij ligt normaal iedereen zeer op tijd in bed. Bij het laatste potje ezelen moest de ezel het water in springen. Om 23.30 is Maartje dus nog het grote donkere water in gesprongen! Toen gezongen voor merel, heeft ze haar cocktail op gedronken en zijn we allemaal snel ons bedje in gedoken.