Route hue naar hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu Route hue naar hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu

Route hue naar hoi an

Door: Kelly geeraets

Blijf op de hoogte en volg Kelly

07 November 2016 | Vietnam, Hoi An

Vandaag ging de wekker om 07.00. Even lekker gedoucht, tas ingepakt en toen naar beneden voor het ontbijt. Blijkbaar was de persoon van de motortocht al op 07.00 hier geweest om met ons te praten over de route, op onze gegevens stond dat hij pas om 08.00 zou komen. Degene van het hotel hebben gezegd dat ze hem bellen wanneer wij beneden zijn voor het ontbijt, 5 minuten later staat hij dan ook al hier. Hij benoemd dat het de hele dag blijft regenen en we dezelfde route ook met de auto kunnen doen.. erg balen maar om zeiknat te worden hebben we ook geen zin in, dus toch maar voor de auto gekozen. Pech voor ons, maar natuurlijk wel fijn voor de momenten uit de auto, is het de hele tijd droog. We zijn bij een mooie waterval gestopt en hebben een mooie route (lijkt bijna op Frankrijk, roquebrune) gereden langs het water en de gebergte. Daar zijn we ook nog een paar keer gestopt. Daarna een marmer fabriek bezocht en een tempel in een grot. Toen kwamen we aan in hoi an en zijn we meteen naar de kleermaker gegaan! Ik heb 3 jurkjes besteld en bij de buren een heuptasje van leer.. ik ben reuze benieuwd, morgen de eerste keer passen! Daarna ingecheckt in ons hotel, het ligt perfect in de oudstad! Toen even gedoucht en meteen maar een massage genomen in ons hotel. Toen nogmaals douche ivm alle olie en ons klaargemaakt om een rondje te gaan lopen. Een klein stukje over de night market gelopen en toen eerst wat gegeten. Dit viel een beetje tegen. Daaraan vast zat ook een wagentje met een of ander bekend Vietnamees toetje van greenbeans en kokosnoot in jelly enz.. dit ook maar eens geprobeerd. Alleen de kokosnoot in jelly vond ik echt lekker, die andere (2) dingen niet zo. Toen verder gelopen over de nightmarket. Deze was niet zo lang dus omgedraaid en de stad nog even ingelopen met z'n vele lampionnetjes, wat ziet dat er toch mooi uit! Op de terugweg door een propper benaderd en daar wat drankjes gedaan. Om 22.00 hadden we er genoeg van en zijn we terug gelopen naar ons hotel. Nu het bedje in gekropen. Slaap zacht!