Zipline, kajakken, moddergrot etc! - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu Zipline, kajakken, moddergrot etc! - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu

Zipline, kajakken, moddergrot etc!

Door: Kelly Geeraets

Blijf op de hoogte en volg Kelly

05 November 2016 | Vietnam, Dong Hoi

Vannacht de nachttrein gehad. Op zicht prima geslapen, maar natuurlijk wel wat minder dan normaal omdat je telkens op je hoeden bent en veel geluiden hoort (ondanks mijn oortjes). Eigenlijk zouden we om half 6 aankomen, dus om kwart over 5 was ik wakker.. uiteindelijk hadden we bijna 1 uur vertraging. Onze taxi stond ons al op te wachten en gelukkig was er al een kamer klaar voor ons in het hotel. Hier even snel gedoucht en klaargemaakt. Toen beneden een ontbijtje gepakt en om iets voor 8 moesten we alweer vertrekken voor onze tocht van vandaag, the dark and paradise caves! Eerst hebben we de paradise cave bezocht. Hiervoor mochten we weer een hele klim maken voordat we boven waren en toen weer minimaal 300 trappen naar beneden om de grot in te gaan. Hij was wel heel mooi. Hier hadden we 1,5 uur de tijd. Dit was wat lang maar je had hierdoor wel genoeg tijd om rustig aan te doen en daarna nog even uit te rusten. Ook waren de golfkarretjes erg leuk die ons transport waren beneden op het vlakken deel. Toen naar de dark cave. Hier eerst geluncht in het restaurant. Dit was echt heel lekker! We kregen gewoon een hele grote plaat en hier kom iedereen zelf van pakken wat hij lekker vind. Toen moesten we onze bikini aandoen en een formuliertje tekenen dat alles op eigen risico was. Daarna kregen we de spullen voor het zipline, een helm en een zwemvest. Het zipline was erg koel! Daarna de grot in. Hiervoor moesten we eerst een stukje zwemmen en daarna konden we weer even lopen. Hier begon de modder al. Toen moesten we weer zwemmen en werd het heel donker dus moesten de lampjes op onze helm aan. Na 1 km lopen en zwemmen kwamen we aan bij de echte modderpoel. Dit was echt heerlijk! Je kunt gewoon drijven hierop. Hier hebben we een tijdje gezeten en het was echt gaaf. Toen weer terug geklommen, gezwommen en gelopen haha. Toen met de kajak terug naar de overkant. Hier mocht je nog een keer met een katrol het water in slingeren, echt heel leuk! Toen even afspoelen want overal zat modderen en toen werd er rum met cola gedronken. Dit had de tourguide meegenomen. Ik lust natuurlijk geen cola dus heb maar 1 glaasje puur gehad.. de rest denk ik gemiddeld z'n 3 glaasjes. Toen weer terug gereden. De rit duurde 1,5 uur.. we waren best moe van de nachttrein, weinig slaap en het drukke programma, maar het was zeker de moeite waard. Karin is toen even een dutje gaan doen en ik heb gedoucht en wilde een rondje gaan wandelen. Beneden stonden 2 computers en een laptop en toen heb ik gevraagd of ik daar even op mocht. Dit mocht en toen heb ik wat geknommelt om een aantal foto's van mijn go pro (stomme WiFi doet het nog niet) op mijn telefoon te krijgen. Dit was nog heel wat werk.. de laptop had geen iTunes, Facebook kon niet geopend worden, hotmail ook niet want dan zou ik een sms'je krijgen op mijn Nederlands nummer maar heb nu het Vietnamese nummer erin.. uiteindelijk via Gmail is het dan toch gelukt en heb ik een paar foto's van de go pro kunnen halen. Hoe snel je eigenlijk toch gewend raakt aan zoiets raars als WiFi en een app gebruiken om foto's meteen van je go pro te halen. Karin was 1,5 later ook wakker en gedoucht. Toen zijn we om de hoek bij een tentje gaan eten, tree hugger, hele leuke sfeer en erg lekker, vooral de toetjes en smoothies! En nu op tijd het bed in, morgen gaat de wekker namelijk weer vroeg om de trein richting hue te halen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 04 Okt. 2016
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 30115

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vrijwilligerswerk en reizen vietnam

Landen bezocht: