Phu quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu Phu quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu

Phu quoc

Door: Kelly Geeraets

Blijf op de hoogte en volg Kelly

22 Oktober 2016 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

06.45 gaat de wekker. Nog even blijven liggen en toen toch maar opgestaan. De laatste dingen in mijn tas gedaan en aangekleed. Toen naar beneden. Om 07.30 was de taxi er al die ons naar het busstation bracht. Hier even gewacht en een pistoletje met vlees en ei gegeten. Iets na 08.00 vertrokken met het limousine busje richting ho chi minh. Onze chauffeur is echt gek, ik heb nog nooit iemand zoveel horen toeteren.. (en mijn vader kon er vroeger ook wel wat van haha, of niet papa?) mensen toeteren hier veel maar hij had onderhand continu de toeter ingedrukt. Ik gok dat het effect dan toch echt weg is. Was een lange rit, druk op de weg. Om 11.20 pas in ho chi minh. Toen nog de taxi naar het vliegveld. Ons vliegtuig heeft 25 minuten vertraging dus tijd genoeg. Rond 12.30 ingecheckt en toen wilde Karin en Silke nog even naar de mac drek. Helaas was die nog niet geopend dus daarnaast wat gedronken en gegeten. Toen door de douane en naar de gate. Hier mag alles gewoon mee, water, vloeistoffen, nagelvijl etc.. erg handig dus omdat we alleen maar handbagage mee hebben. De vlucht duurde maar 45 minuten, erg relax dus. Op het vliegveld konden we zo doorlopen naar de uitgang. Daar stond ons al een taxi op te wachten. Deze taxi chauffeuse reed echt zo langzaam, dat was echt niet normaal. Maar uiteindelijk aangekomen in ons resort! Het is helaas bewolkt maar warm blijft het natuurlijk wel. Even inchecken en we worden naar ons kamertje gebracht. Deze ziet er prima uit! Op ons balkon kun je de zee zien, heerlijk. Ook hebben we een extra bad op ons balkon! Toen de bikini aan en bij het zwembad gaan liggen met een cocktail. Echt genieten. 1 uurtje later begint het helaas te druppelen. Toen maar naar boven verplaatst naar het restaurant. Hier konden we kiezen voor bbq, dus dit gedaan! De prijzen zijn hier een stuk hoger dan gemiddeld in Vietnam, maar de dingen die we gehad hebben smaken wel. We kregen naast onze tafel een extra tafel met een bbq erop en een ober die ons vlees, vis en groente ter plaatsen allemaal deed bbq-en, echt heerlijk! Toen terug naar onze kamer. Karin is op ons balkon in bad gegaan en Silke en ik (om de beurt natuurlijk) hebben genoten van een lange, warme!, douche. Toen had John, onze lieve roosteraar, mij mijn rooster van december doorgestuurd. Deze zag er top uit, dus nog gelukkiger! Mijn dag kan niet meer stuk. Nu heerlijk slapen.. welterusten allemaal!