afsluiting cruise en buitengesloten bij ons huisje - Reisverslag uit Lợi Nguyên B, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu afsluiting cruise en buitengesloten bij ons huisje - Reisverslag uit Lợi Nguyên B, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu

afsluiting cruise en buitengesloten bij ons huisje

Blijf op de hoogte en volg Kelly

17 Oktober 2016 | Vietnam, Lợi Nguyên B

07.00 opgestaan. Nog even een heerlijke warme douche genomen. Helaas niet zo perfect geslapen als gehoopt, maar wel beter als in het huis! Daarna heerlijk ontbeten, spek en ei, broodjes, croissantjes, fruit, yoghurt en nog veel meer. Toen nog even gechillt op het dek en toen op een kleiner bootje en afscheid genomen van de crew. Via dit bootje gingen we op een nog kleiner bootje die ons door de kleine riviertjes roeide. Dit was een mooi tochtje van ongeveer 20min. Toen weer op de iets grotere boot en naar een fabriek waar ze kokosnootsnoepjes maken, popcorn snoep en andere dingen van rijst. Ook hadden ze hier rijstwijn met schorpioenen en cobra's enz erin. Karin en Silke hebben die gekocht, ben benieuwd of ze die mee kunnen nemen naar Nederland/België! Toen nog een theekransje gehouden met verschillende soorten snoep en heeft Ann, onze gids, ons geleerd bloemen te maken van bamboe. Toen terug op de boot en richting de wal waar onze taxi al staat te wachten. Met Ann hebben we geregeld dat deze taxi ons afzet bij een tentje in can tho waar je slang kunt eten. Meer dan 1 uur gereden en toen aangekomen bij het tentje. Silke heeft het slangen menu gekozen en wij iets anders, wel een stukje geproefd bij Silke maar slang had geen bijzondere smaak. Toen een taxi terug gepakt naar ons huisje. Daar aangekomen zit er ineens een extra onbekend slot om de deur. Meteen phuong gebeld en hij zou het gaan regelen. 30 min later phuong maar eens geappt hoelang het nog gaat duren. Phuong had de desbetreffende persoon al 20x gebeld maar deze nam niet op. Gevraagd of we het slot mochten laten doorknippen, ja dit mocht phuong was erg boos op deze man. De buurman die ook bouwvakker is gevraagd om te helpen en na wat werk hadden we dit slot kapot. De eerste deur was nu open. De 2e deur moet nog een sleutel opzitten aan de binnenkant.. ook deze was vermist.. wederom balen dus. De buurman heeft nog wat dingen geprobeerd maar zonder het slot te slopen zou dit niet lukken. Dit phuong laten weten. De poetsvrouw en haar man waren al onderweg. Deze hebben wel met grof geweld het slot eruit gehaald. 1 uur en 12 minuten later waren we binnen.. toen kwam degene die dit alles had aangericht. Hij klonk niet zo blij, maar alles gaat in het Vietnamees dus wij verstaan er geen bal van. Uiteindelijk heeft hij het weer gemaakt als het goed is. Toen heeft de poetsvrouw ook maar meteen haar werk hier gedaan. Toen het volgende probleem; Silke en Karin kregen een mail dat onze vlucht zaterdag geannuleerd is. Er gaat geen vlucht vanuit can tho naar phu quoc.. en nu? Proberen te bellen maar er neemt niemand op. Karin heeft een mail gestuurd of er vrijdag of zondag vluchten zijn, deze zijn er niet.. wel op zaterdag vanuit ho chi minh.. krijgen we dan de vervoerskosten betaald? Kunt u aub telefonisch contact opnemen? Dit doen ze niet en Engels begrijpen lukt volgens mij ook niet echt want vervolgens vragen ze of we onze terugvlucht dinsdag willen omzetten naar ho chi minh?! NEE DIT WILLEN WIJ NIET!! Karin maar weer een nieuwe mail gestuurd.. helaas vandaag nog niets op terug gehoord, hopelijk wordt het morgen allemaal geregeld. Phuong heeft ons de nieuwe schema's gebracht voor komende week maar hij was ziek dus meteen weer weg. Silke en ik zijn daarna stokbroodjes gaan halen met een aardbeien shake en deze hebben we samen opgegeten. Toen nog wat beneden gezeten en toen het bed in gekropen. Morgen mogen we weer beginnen met het helpen in het ziekenhuis! Dus ontbijten hoeft hier niet, we krijgen daar genoeg te eten, haha! Slaap lekker allemaal.