op pad zonder Karin - Reisverslag uit Lợi Nguyên B, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu op pad zonder Karin - Reisverslag uit Lợi Nguyên B, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu

op pad zonder Karin

Blijf op de hoogte en volg Kelly

07 Oktober 2016 | Vietnam, Lợi Nguyên B

Vandaag rond 08.30 uit bed gerold, wel al langer wakker maar te lui om eruit te komen. Het slapen lukt nog niet top hier. Gedoucht, ontbijtje gemaakt en me omgekleed. Rond 09.45 maar eens gekeken of Karin al wakker is. Dit is ze maar ze is er niet zo goed aan. Ze heeft vannacht geen oog dicht gedaan, koppijn en overgegeven. Nu kan ze weer water binnen houden dus dat drinkt ze gelukkig. Dat we de ochtend vrij hebben komt dus goed uit. Barbara en Bianca hebben nog haar koorts (laten) gemeten maar die had ze gelukkig niet. Afgesproken dat ze maar even uitrust. Ik ben samen met Silke naar de wasserette gelopen. Ik had nog geen was maar Silke wel. En ja hoor, halverwege begint het kei hard te regenen! Maar even zo rondgelopen en toen we genoeg afgekoeld waren de regenjassen aangedaan. De was afgegeven en terug gelopen. Rond 12.00 is Karin boven water. Ze gokt dat het een hevige migraine aanval was, ze heeft namelijk nog steeds last van hoofdpijn. Ze zegt het werk vandaag af, dus dat betekend dat ik met Barbara mee ga. Rond 13.00 eerst nog even met Bianca en Silke rijst met vlees gaan eten en onze vliegtickets geboekt van can Tho richting Hanoi op 30-10! Nu al zin in. Daarna rond 14.30 met Barbara richting charity class 1 gefietst. Dit was erg leuk. Barbara geeft als echte Engels lerares les aan de 2 beste van de klas en ik ondersteun thuy In haar lessen. We hebben dit keer het huis behandeld. De woonkamer, de badkamer, de slaapkamer en de spullen die erin staan. We hadden er 7 en ze deden erg serieus mee en zijn leergierig. Toi wilde in eerste instantie dat ik meer op het krijtbord deed, echter is mijn linkshandigheid en mijn handschrift daar niet zo heel duidelijk voor. Daarna heeft toi dit voornamelijk gedaan en ben ik 1 voor 1 de kinderen af gegaan om alles te herhalen. Dit was erg leuk. Ook meteen met thuy afgesproken om maandag naar de floating market te gaan. Hiervoor moeten we wel al om 04.45 wegfietsen, dus dat wordt even vroeg opstaan! Op de terugweg bij de drankenhandel geweest en 5 nieuwe kannen van 20L water besteld. Deze zijn meteen geleverd en door de jongen naar binnen gedragen, erg prettig. En wat hebben we betaald? 100L voor 60.000.. dus per kan (20L) nog geen €0,50! Daar krijg je in NL nog geen liter voor. We hebben nog een tijdje voor op de bankjes gezeten. De buurvrouw heeft ons van alles gebracht. Guave met zout en chili, erg lekker! En iets van vlees.. Silke en ik hebben het helemaal opgepeuzeld maar we weten eigenlijk niet wat het was, we gokken op muis? Het was in ieder geval erg doorbakken en gefrituurd? Haha. 2 uur later heeft Silke nog even gekletst met de buren en een foto van een muis laten zien en Jep, dat was het. Ook hebben we nog een snoepje gekregen. Dit was banaan, gember, pinda en sesam (nagevraagd bij onze interne Vietnamees Hunnie).
Daarna zijn Barbara en Silke een soepje met noedels gaan halen voor hun. Ik vind de soepjes niet echt lekker want daar gebruiken ze overal koriander in en dat is iets wat ik niet lekker vind. Karin en ik zijn dus even een stukje gaan lopen om iets anders te zoeken. Uiteindelijk allemaal verschillende dingetjes in de frituur laten gooien, erg lekker! (Zie foto's). Ook nog een drankje van bamboe en iets zuurders/zoeters erbij, dus was een top maaltijd, voor €2,- p.p. Bij het teruglopen weer aangehouden door de buren, ze hadden weer 2 pakketjes voor ons gemaakt. Deze smaakte ook prima. Nog even gezellig gekletst, wat gelezen en op naar bedje toe. Ps. Hier ben ik al bijnaaaa jarig, 5 uurtjes eerder dan in NL. Misschien wel een karaokebar morgen?

  • 07 Oktober 2016 - 17:16

    Thea:

    Hoi Meiden , fijn dat Karin weer opgeknapt is. En Kelly bijna 29 Jaar

  • 07 Oktober 2016 - 19:03

    Fred:

    Indrukwekkend huur! Respek veur waat ge allemaol dao dot. Had ge dit verwach of is ut toch gans anders? Karin weer gans opgeknap of nog lala? Kelly alves perficiat mit diene verjeurdaag. Maak der eine leuke daag van.
    Fred en Marja

  • 08 Oktober 2016 - 02:44

    Karin:

    Is wal wat anders als verwacht, maar wal leuk! Ik bin redelijk opgeknapt, wal nog bietje koppien. Now weer aan t werk! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 04 Okt. 2016
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 30067

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vrijwilligerswerk en reizen vietnam

Landen bezocht: