Aankomst can tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu Aankomst can tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu

Aankomst can tho

Door: Kelly Geeraets

Blijf op de hoogte en volg Kelly

04 Oktober 2016 | Vietnam, Can Tho

om 08.00 de wekker gezet, rustig wakker worden, douche en daarna ontbeten in het hotel. Toen nog even een uurtje rond gelopen en wat spulletjes ingeslagen voor tijdens onze busrit. Nog een coconutshake gedronken en toen onze spullen opgepikt in het hotel en hop naar het 'reisstation' waarin we in onze limousinebus stappen. Hij zag er uit als een gewoon busje maar binnenin was het een en al luxe! Een ruime zitstoel, zo een die je naast je bankstel hebt staan om lekker in te hangen. 8 massagestanden, je kunt hem helemaal liggend neerleggen, WiFi aan boord, USB poorten om spullen op te laden, flesje water, tv'tje (met Vietnamese series) en muziek. Zwaar relax dus. Hierin vliegen 2,5 uur wel voorbij.
Aangekomen in can tho worden we met een ander busje afgezet bij ons vrijwilligershuis. Hier zijn al 2 andere vrouwen. Een die gisteren is aangekomen en eentje is er al 3 weken. De mevrouw die er al 3 weken is verteld ons het een en ander over hoe het eraan toe gaat. Daarna zijn we onze tas gaan uitpakken en toen belde phoung dat hij ons om half 6 ophaalt voor een hapje, drankje en ons werkschema. Het eten is erg lekker, een noedelsoepje met ballen en kip? (Zie foto), daarna naar een bar waar we ons schema kregen en nog wat foto's en info van de projecten. Ons schema is vet relax. (Zie foto) Geen project die langer duurt dan 3 uurtjes en maximaal 2 op 1 dag. Do en vrij hebben we zelfs de ochtend vrij. Op zondag en maandag zijn we altijd vrij en als we naar het Phu Quoc eiland willen mogen we een extra dag vrij nemen om zo 2 nachtjes, 3 dagen weg te kunnen.. super fijn dus!
Daarna heeft phuong ons teruggebracht en hebben we ons nog wat ingelezen in het huisje met de informatie die daar overal rondslingert. Morgen 'vroeg' op voor onze eerste dag! Om 08.00 worden we opgehaald zodat ons de weg gewezen kan worden! We hebben er zin in!

• 04 Oktober 2016 - 17:37

Thea:

Goede avond meiden ,

Fijn dat alles tot nu toe zo goed gaat.
    Leuk om alles van thuis uit mee te beleven.
    Ga zo door . XX

• 04 Oktober 2016 - 21:54

Marja:

Waat leuk um te laeze hoe ut geit dao. Now nog beniejd naor wat geej allemaol mei got maken!!
    Ut begin is in idder geval good en back to basic (haha Karin:)
    Groetjes Marja en Fred.