Laatste keer blind people en een scooter huren - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu Laatste keer blind people en een scooter huren - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu

Laatste keer blind people en een scooter huren

Door: Kelly Geeraets

Blijf op de hoogte en volg Kelly

26 Oktober 2016 | Vietnam, Can Tho

07.30 ging de wekker vandaag. Dit was wel even zwaar, zo lang sliep ik namelijk nog niet. Rond 08.15 kwam Thuy mij halen met de scooter om naar de blind people te gaan. Hier waren we iets later omdat het hard regende en Thuy een omweg wilde pakken omdat de andere weg amper begaanbaar was. Rond 10.00/10.15 waren we hier klaar. Doei gezegd en verteld dat dit onze laatste keer was en we zondag vertrekken. Het leek alsof ze dit jammer vonden en Karin kreeg een bosje bloemen die een van de meiden zelf gemaakt had, erg mooi gedaan trouwens. Omdat ze er maar 1 had gaf ze aan dat we hem maar moesten delen. Toen begon de helse tocht van het zoeken naar een scooter. Meer dan 1 uur gezocht en toen kwamen we aan bij de 1e verhuurder. Deze gooide de prijs echter zwaar omhoog toen hij mij als Europeaan zag. Dus nog maar even verder zoeken. Uiteindelijk (denken we) aan gekomen bij degene die phuong mij geadviseerd heeft. De verhuurders lijken wel verstopt te zitten alsof het illegaal is om te verhuren. Deze was gewoon bij zich thuis en de scooters stonden ergens in een opslag. Hier moest ik ongeveer €4 per dag betalen, prima. Kopieën gemaakt van mij paspoort, een heel formulier ingevuld, uitleg gekregen over de scooter en 100x gehoord dat ik echt voorzichtig moet rijden en toen mocht ik gaan. Even een beetje tanken en toen rond 12.30 eindelijk aangekomen in ons huisje. Het wordt nog even oefenen om deze binnen te kunnen zetten, de drempels zijn namelijk vrij hoog.. maar als ik dat onder de knie heb komt alles goed. De middag weer naar ons charity classje geweest. Deze ging aardig goed vandaag, Karin is een goede Engels lerares. Toen weer terug naar het huisje met de scooter, Karin zat achterop. De wegen zijn hier op sommige stukken echt slecht dus dat is een hele opgave. Van Thuy (haar moeder) hadden we wat Vietnamese gerechtjes gekregen dus deze geprobeerd. Sommige waren lekker maar de andere niet echt. Phuong is ook nog even langs geweest om een paar vragen te stellen. Morgen zal er een nieuwe vrijwilligster komen. Ik ben benieuwd. Wij zijn hier nog maar 4 nachtjes en hoeven nog maar 3 dagen te werken. De tijd vliegt! In de avond samen met Silke, Anne en Karin iets gaan eten bij de bar om de hoek. Hier was ook een feestje aan de gang, en bij een feestje hoort karaoke! Oohhh wat hebben al die mensen toch fantastische stemmen, niet normaal, haha. Toen weer terug naar het huisje en vroeg het bed in gekropen met een serie, vannacht immers weinig slaap gehad. Slaap lekker allemaal!
Ohja Ps. Ik heb een nieuwe BFF gekregen bij het restaurant.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 04 Okt. 2016
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 30213

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vrijwilligerswerk en reizen vietnam

Landen bezocht: