Hue - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu

Hue

Door: Kelly geeraets

Blijf op de hoogte en volg Kelly

06 November 2016 | Vietnam, Dong Hoi

Vandaag ging de wekker alweer om 06.15. Om 06.45 waren we beneden voor het ontbijt. Lekker yoghurt met banaan vandaag. Wanneer we net willen gaan komen 2 bekende van de halong bay tocht binnen. Ze hebben net sapa afgerond en lopen 1 dagje achter op ons, misschien zien we ze nog in hoi an. Toen richting station. De trein zou eigenlijk rond 07.40 vertrekken maar heeft uiteindelijk 50 minuten vertraging, dus om 08.30 zijn we dan eindelijk onderweg. Prima stoelen die naar achter kunnen en oplaad punten voor al je spullen. Rond 11.20 zijn we in hue en pakken we de taxi naar ons hotel. Voor €2 zijn we daar. Hier willen ze ons meteen een trip aansmeren richting 4 tempels maar dit niet gedaan. Eerst ingecheckt en een drankje gekregen en wat fruit. Een map gekregen met dingen waar we moeten zijn vandaag. Onze spullen naar boven gebracht en het vliegticket voor vrijdag geboekt terug na hcmc. Zaterdag zit het er namelijk al op, helaas. Met gebruik van de map rond gaan lopen. Eerst naar het echte Vietnamese eettentje. Hier erg veel lekkere dingen geproefd, maar vooral de gestoomde rijst cake gevuld met verschillende dingetjes en garnalen, delicious! Daarna door gelopen naar de hue keizerlijke stad. Karin wilde hier graag heen, van mij hoefde dit niet zo zeer. Hier wat rond gelopen en daarna een tijdje gezeten toen Karin nog wat meer rondliep.
Toen weer terug gelopen en ergens gestopt omdat ik naar de wc moest. Hier stond ook weer bánh bèo op de kaart dus dit nogmaals gepakt, echt zo lekker! Ook weer een passionfruit juice gehad, al die juices hier, hadden ze dat ook maar in Nederland. Toen op zoek naar een spa. Ik wilde graag een pedicure en Karin een rug en nek massage. Deze gevonden en hier lekker een tijdje volbracht. Toen was het al 18.00 en zijn we even terug gegaan naar ons hotel. We zijn het beide eens dat we deze stad een stuk leuker vinden dan Hanoi. Hanoi is ons veelte druk, hier is het iets rustiger maar wel een leuke sfeer en lekkere eettentjes. Na wat te hebben opgefrist en herorganiseren zijn we naar de avondmarkt gelopen. Deze was maar heel klein. Even een maïskolf op de hand mee, heerlijk. Toen terug gelopen richting hotel en daar ergens een eettentje uitgezocht. Hier beide pizza gegeten. Na al dat Vietnamees eten vandaag weer eens iets anders. Ik kreeg de pizza maar voor de helft op, had al aardig wat gehad vandaag, maar hij smaakte wel prima. Toen terug gelopen naar het hotel en nog even tv gekeken op de hotelkamer. Dat was ook alweer meer dan 5 weken geleden, tv kijken! Haha. Tussendoor, toen ik met mijn poot zat, natuurlijk wel Netflix gekeken.. maar dit is toch net iets anders, niet op de telefoon maar een groter scherm. Daarna lekker gaan slapen, op naar morgen! Onze tocht richting hoi an.