onze privé boot - Reisverslag uit Ấp Tứ (1), Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu onze privé boot - Reisverslag uit Ấp Tứ (1), Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu

onze privé boot

Blijf op de hoogte en volg Kelly

16 Oktober 2016 | Vietnam, Ấp Tứ (1)

Weer best slecht geslapen, maar gelukkig hebben we een relaxte dag voor de boeg. Eigenlijk zou om 09.00 de huisbaas komen om wat dingen te maken, maar we hebben hem niet gezien. Rustig gaan douche, boek uit gelezen en wat gegeten. Toen phuong maar een berichtje gestuurd dat de huisbaas er nog niet was en of hij ons een taxi voor de deur wilde bestellen omdat het nog steeds aan het regenen was. Hier baalde we enorm van want vandaag staat juist onze cruise gepland! De taxi was er 10 minuten later al en toen met onze rugzak vertrokken richting boulevard. Hier hadden we nog 30 minuten dus nog even tijgerbalsem gekocht tegen de jeuk van de muggenbulten en nieuwe spray tegen de muggen. Toen een croissantjes gegeten met een lemonjuice en toen op naar de boot! Deze hadden we snel gevonden. Hij was perfect. We moesten eerst een kleiner bootje op die ons naar de zijkant van de grote boot bracht en ons daar liet opstappen. Hier kregen we eerst een welkomstdrankje en uitleg over het programma en de boot. Ook moesten we even onze paspoorten laten zien om de gegevens te laten noteren. Daarna hebben we onze kamersleutels gekregen, ieder een eigen kamer! Ik heb een kamer met een 2 persoonsbed, airco, warme douche!! Echt ideaal. Daarna mochten we aan tafel voor de lunch. Deze was heerlijk. Tussendoor kwam onze privé guide dingen vertellen over waar we waren en wat we nog gingen doen, ook hebben we wat gekletst over wie we zijn etc. Het is een boot waar 10 kamers voor 2 personen op zit. Dus maximaal 20 mensen en wij hebben hem nu voor onszelf! Een privé cruise, heerlijk. Toen hadden we lekker 2 uurtjes vrij, heerlijk gelezen en gezond (jaaaa de regen was opgehouden) op het dek. Toen snel omkleden en hop richting een echt Vietnamees boerenhuisje. Tijdens het daar naartoe lopen kwamen we veel verschillend fruit tegen en een rijstveld. Bij het huisje hebben we meerdere fruitsoorten gegeten en snoepjes en daarna een rondleiding door het huis gehad. Toen weer met het kleine bootje terug naar onze grote boot om daar te genieten van de zonsondergang. Tijdens dit heb ik even met oma gebeld, die is 87 geworden vandaag, proficiat! Daarna nog even geluierd en toen een heerlijke warme douche genomen! Wat kan een mens daar toch gelukkig van worden. Toen had ik nog een klein uurtje en ben ik naar boven gelopen. Silke lag daar al en ik ben erbij gaan liggen met een boekje. Rond 19.30 kregen we ons avondeten, wederom erg smakelijk. Vandaag op tijd het bedje in en ik gok een van de eerste keren heerlijk slapen! Welterusten allemaal.