eten mee bereiden - Reisverslag uit Lợi Nguyên B, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu eten mee bereiden - Reisverslag uit Lợi Nguyên B, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu

eten mee bereiden

Blijf op de hoogte en volg Kelly

14 Oktober 2016 | Vietnam, Lợi Nguyên B

Vandaag ging om 07.45 de wekker. Om 08.30 zijn we vertrokken richting het charity at hospital of traditional medicine. Phuong wacht ons hier op en loopt met ons mee waar we heen moeten. De route hierheen is al een jungle tocht op zich. Het heeft gisteren veel geregend dus er waren veel modderpoeltjes. Daar aangekomen legt phuong uit wat we moeten doen. Van 09.00-13.00 zijn we daar en we beginnen met drinken en rijst eten. Daarna hebben we eten uitgedeeld (mensen kwamen met potjes en pannetjes langs de balie) aan de mensen die daar verblijven. Daar weer even pauze (dat hadden we hier erg veel) en je proberen verstaanbaar te maken bij de mensen die eigenlijk geen Engels spreken. 1 of 2 kennen een paar woordjes. Daarna rond 11.00 richting de market. We hebben grote jutte zakken, ik voel me net zwarte piet. Met deze zakken gaan we alle marktkoop mensen langs en kijken of ze iets over hebben voor het ziekenhuis. Je zult versteld staan met hoeveel zakken we weer terug zijn gegaan. Ohja, deze rit was achterop een scooter! Bij een van de mannen/monniken die daar het vrijwilligerswerk doen. Tijdens het helpen worden we gefotografeerd. Sommige zakken zijn loodzwaar maar Silke Karin en ik zijn krachtpatsers! Eenmaal terug gekomen, rond 12.00, 'moeten' we weer opnieuw rijst met groente eten. Deze groentes zitten in een erg lekker sausje. De volgende keer dat we dit project hebben ontbijten we niet meer thuis! We krijgen daar zoveel. Na het eten geholpen met groente snijden en schoonmaken. Ze blijven ons een soort van koude thee met suiker en heel veel ijs toestoppen. Ook krijg ik meerdere malen te horen (zowel van vrouwen als van mannen) dat ik een beautyfull girl ben. Dit zal wel liggen aan mijn blonde haren, want bij Karin en Silke hebben ze het geen 1 keer gezegd. Dit project was erg leuk. Als we gaan zeggen ze ook meteen: see you tomorrow! Haha. Wij hebben benoemd dat we hopen volgende week terug te komen! Toen even pauze. Silke moest om 14.00 alweer aan de bak, wij gelukkig pas om 15.00. We mochten weer naar het charity 1 klasje. Hier waren ze onder de indruk van mijn vlechtjes en wilde dit ook graag, maar daar gaat te veel tijd in zitten. We hebben eerst galgje gespeeld met de woorden die we afgelopen woensdag hebben geleerd. Je merkt dat ze je na kunnen praten maar als zelf de woorden moeten bedenken zonder te spieken vinden ze dit heel moeilijk. Daarna 4 vragen gesteld waarop zij antwoord moesten geven. Dit was eigenlijk te lastig dus iedereen individueel af gegaan. Daarna nog even hun droomhuis laten tekenen. Dit vinden ze erg leuk en dan gaan ze hard aan de slag. Dan zit het er alweer op. Ze staan je dan hard uit te zwaaien en bye teacher te roepen. Natuurlijk net als wij naar huis fietsen gaat het hard regenen. We moesten echt langs de wasvrouw om onze was op te halen, deze lag er al 4 dagen (dag 1 en 2 was het nog niet droog door de vele regen).. dus de regen maar getrotseerd. Toen uitgeput en zeiknat heerlijk op de bank geploft. Toen al aardig wat honger maar nog een tijdje gewacht tot iedereen gedoucht en alles had. Een hapje gaan eten met z'n alle, dit was weer lekker. Karin had spareribs besteld en hier ook wat van gegeten! Daarna lekker terug en op tijd gaan slapen. Morgen gaan Barbara en Bianca 4 nachten naar hoi Ann dus zijn we met z'n 3. Zelf willen we zondag op maandag ook een nachtje ergens heen maar we weten nog niet wat, dat is dus even afwachten.

• 14 Oktober 2016 - 18:02

Thea:

Weer een leuke ervaring erbij