mijn verjaardagsfeestje - Reisverslag uit Lợi Nguyên B, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu mijn verjaardagsfeestje - Reisverslag uit Lợi Nguyên B, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu

mijn verjaardagsfeestje

Blijf op de hoogte en volg Kelly

08 Oktober 2016 | Vietnam, Lợi Nguyên B

Happy birthday to me! Jeeeej, haha. Het regent hier al een paar uur heel hard, dus wederom slecht geslapen! En nu moeten we er ook nog eens doorheen gaan fietsen om van 08.00-10.00 fysiotherapie te geven in het city orphanage. Achja, het koelt nu wel minimaal af zullen we maar zeggen. Om kwart voor 8 fietsen we aan maar voordat ik de straat uit ben is de fiets kapot. De trapper is kapot en daardoor de ketting eraf. Ik wil de fiets omruilen voor een andere maar de buurman wil me helpen om hem te maken. Hij knommelt wat en ondertussen komt Karin weer terug die niet achter haar keek en mij pas een stuk verder miste. De fiets is gemaakt! We fietsen aan maar zijn hierdoor wel 10 minuten te laat. Dit was gelukkig geen enkel probleem, we werden met open armen ontvangen. We moesten naar een kamertje helemaal boven en hebben daar wat attributen gepakt, een bal, een matje en een groot rond kussen. Daarmee liepen we naar de eerste verdieping, de baby afdeling. Hier hebben we ieder 2 baby's/kinderen gedaan. Voor iedere persoon stond 45 min. De therapeuten legde ons uit wat we moesten doen en Karin en ik voerde uit. Ze waren erg positief over ons. De directrice is even langs geweest, die wel een paar woorden Engels kan, en die vertelde dat iedereen op die afdeling ons heel positief vind. Deze 2 uurtjes waren erg leuk om te doen. Daarna alle spullen naar boven gebracht en nog even gezeten. Op dat moment belt mijn vriendje even op om me proficiat te wensen. Hij kwam zo uit de kroeg gerold dus was een top timing! Daarna nog wat rond gefietst. Kijken of iemand me kan helpen met mijn go pro, helaas kan niemand dat in Vietnam.. hier kennen ze geen go pro gaf de deskundige aan. Balen, dus geen WiFi en niet meteen de foto's eraf halen via de app. Nog even naar de grote supermarkt geweest en toen terug naar het huisje. En ja hoor, de fiets begeeft het weer! Karin vooruit gestuurd omdat we een paar gebakjes gekocht hadden en zelf verder terug gelopen. Phuong kwam langs en wilde ons de weg showen waar we de middag moesten zijn. Benoemd dat Silke ons dit wel wil showen. Dit was ook goed. Hij verteld wat we moeten gaan doen. 1 uur Engelse les geven en 1 uur spelen. Nog wat gegeten en opmerkingen gemaakt dat ik jarig ben en het jammer is dat phuong geen taart heeft meegenomen. Hij gaat weg en komt 10 minuten later met een grote taart terug, erg leuk! Deze hebben we samen met de buren gedeeld. We hebben wat lesspullen en spelletjes bij elkaar gezocht en zijn toen aangefietst. Dat was wel een mooie fietsroute, leek bijna wel door de jungle heen. Kijken of ik het in de komende weken een keer kan filmen. Daar aangekomen vonden ze het raar dat niemand ons gebracht had. Er wordt ons uitgelegd wat de bedoeling is. Er staat zelfs een flesje water voor ons klaar! Het zijn kinderen tussen de 4 en 7 gok ik die best al wat Engels kunnen. De dingen die we voorbereid hadden waren dan ook voornamelijk herhaling. We hebben het abc, de kleuren en verschillende dieren gedaan. Ook hebben we ze zelf laten schrijven op het whiteboard. Toen het uur voorbij was zijn we gaan spelen. We hebben met de bal gespeeld, memorie en spelletjes die zij ons aanleerde, dit was erg leuk! Daarna terug gefietst en nog even een verfrissend bamboe drankje gekocht. Nog wat gekletst, opgeruimd en toen 1 uurtje gaan liggen. Toen lekker gedoucht, klaargemaakt en samen met Silke en Karin richting de taxi gelopen. Barbara en Bianca gaan niet mee, ze blijven liever daar in de buurt. Wij zijn vertrokken richting de karaokebarstraat en hebben daar eerst wat gegeten in de buurt. Het was heerlijk! Schelpjes en van alles. Daarna richting de karaokebar maar daar
Mochten we alleen naar binnen als we een liedje gingen zingen, pass! Gelukkig hielp
ons iemand die wist waar je kon partyhardy. Toen naar de club. Hier kregen we een eigen tafel, een eigen ober, een fles vodka en redbull. Het was echt super! Om half 3 sloot de tent al, de fles was op, dus toen maar naar huis. Het was een top verjaardag. Welterusten!

  • 10 Oktober 2016 - 08:02

    Thea:

    Wat een apparte verjaardag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 04 Okt. 2016
Verslag gelezen: 13864
Totaal aantal bezoekers 30116

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vrijwilligerswerk en reizen vietnam

Landen bezocht: