tweede dag city orphanage - Reisverslag uit Lợi Nguyên B, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu tweede dag city orphanage - Reisverslag uit Lợi Nguyên B, Vietnam van Kelly Geeraets - WaarBenJij.nu

tweede dag city orphanage

Blijf op de hoogte en volg Kelly

06 Oktober 2016 | Vietnam, Lợi Nguyên B

Vandaag hadden we de ochtend vrij, maar uitslapen zit er hier niet in. Rond 07.00 zijn we beide al wakker. Aan de overkant zijn ze een huis aan het (ver)bouwen en dat maakt aardig wat lawaai. Uiteindelijk rond 08.00 héérlijk (ahum) gedoucht en daarna ontbeten. Gisteren heerlijk Kellogg met melk gekocht, dus mijn ontbijtje is top! Karin wil zich graag nuttig maken en begint samen met Silke al het speelgoed uit te zoeken. Er zat veel kapot spul tussen wat weg mocht en verder hebben ze alles onderverdeeld in verschillende zakjes/categorieën. Dit was wel weer eens hard nodig. Ik heb een scriptie gelezen over het City Orpanage, waar foto's per persoon instaan met wat ze leuk vinden. Dit boekje vind ik erg bruikbaar, zo kan ik de kinderen/mensen hopelijk beter helpen in wat ze leuk vinden. Daarna zijn we even gaan lunchen. Een minisoepje (niet lekker) en een bord met rijst, vlees en groente. (Erg lekker!) dit kosten 17.000, 25.000 is ongeveer €1, dus spot goedkoop! Toen even omkleden, onze vlucht naar phu quoc geboekt! 22 t/m 25 oktober zijn we op dat eiland te vinden en daarna aangefietst richting city orpanage.
Vandaag was het alweer iets 'normaler'. De eerste groep ging nu beter omdat we veel voorgestructureerd hadden. We hadden 3 soorten speelgoed mee, blokken, instrumentjes en tekenspullen. Ohja ook 2 kleine zachte voetballetjes. We hebben ons opgedeeld in 3 groepjes en de kinderen mochten dan kiezen waarmee ze kwamen spelen, ze moesten wel op die plek in de zaal met de spullen spelen. Karin heeft muziek gemaakt, Silke gekleurd en ik met de blokken gespeeld. Eigenlijk kwam er meteen een jongetje naar mij toe die er gisteren niet was. Hij kan al wat Engels (en Nederlands) en wil graag verder oefenen. De begeleidster pakt een boekje waarin we kunnen schrijven. Dit gedaan. We hebben verschillende kleuren opgeschreven, cijfers en het alfabet. De laatste 2 heeft hij ook nageschreven, erg leuk! Toen naar de 2e groep. Vandaag mocht ik iemand eten geven die zittend kon eten, dit voelde wel wat prettiger. Alleen deed deze er wel 30/40 minuten over dus daarna was de tijd ook om. Bij de baby'tjes was het even spelen en daarna flesjes geven, wederom leuk. De laatste groep, de mannen, was wederom niet top. Terwijl wij er waren werd ook gedweild. Ze mochten de verhoging dus niet af of de bedden. Karin en Silke hebben met de blokken op de verhoging gespeeld. Dit spelen ging echter niet zo goed, er begon er 1 met het gooien met blokken en daarna volgde er meer. Ik zat aan de overkant met 1 iemand die met de bal aan het knuffelen was. De tijd was alweer bijna om dus toen mocht iedereen weer helpen met opruimen, dit ging prima. Toen weer naar het huisje gefietst, dit gefilmd. Mijn WiFi op de go pro wil niet meer aan, wanneer ik op off klik, gaat hij niet naar on.. als iemand weet wat er mis is HELP?!, en anders duurt het filmpje nog wat langer.. misschien dat we morgen hier zoeken naar iemand die er verstand van heeft. Daarna met iedereen (5 dus) een hapje gegeten in dezelfde tent als gisteren, maar nu had ik iets wat ik niet lekker vind.. ik gok veel koriander erin? Soms heb je geluk en soms iets minder...
Slaap zacht, morgen weer een nieuwe uitdaging.
Ps. Mijn taaltechnische kant is niet zo heel sterk, dus als er fouten zijn.. vergeef me.

  • 06 Oktober 2016 - 17:19

    Thea:

    Hallo Meiden ,
    Fijn dat het vandaag weer goed is gegaan

  • 06 Oktober 2016 - 17:48

    Thes:

    Hoi Kelly,

    Je moeder lust ook geen koriander hihi. Je heb het weer mooi verwoord.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 04 Okt. 2016
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 30144

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vrijwilligerswerk en reizen vietnam

Landen bezocht: